انواع لوله خرطومی برق ساختمان

لیست قیمت انواع لوله خرطومی برق ساختمان از سایز 16، 13 و 21 مشخص می گردد. جهت کسب اطلاع از خرید لوله خرطومی برق بصورت دست 1، درب کارخانه تماس با ما حاصل فرمائید. کالای برق درخش میر تولید و توزیع کننده این محصولات در تعداد انبوه نیز می باشند. این محصول جهت حفاظت از سیم ساخته شده است.

انواع لوله خرطومی برق ساختمان در زیر شاخه ای از لوله برق pvc ، پلاستیکی و فلزی نیز به حساب می آیند. این محصولات دارای مدلهای مختلفی بوده که قیمت آن با توجه به کاربردش متفاوت است. و با توجه به نوع سازه از جنس های مختلف استفاده می نمائیم. ویژگی اصلی این نوع لوله برقی انعطاف پذیری بالا می باشد.

انواع لوله خرطومی برق ساختمان شامل مواردی همچون لوله پی وی سی pvc نسوز، خرطومی طرح نسوز، خرطومی فلکسی (فلکسیبل) و تابلویی نیز می باشد. بسته بندی و کاربرد این نمونه ها در برخی موارد یکسان بوده و در موارد دیگر متفاوت می باشد. تفاوت مدل نسوز و طرح نسوز تنها در ماده اولیه آنها می باشد.

در نگاه کلی و جامع لوله خرطومی ساختمان جهت مصارف برقی در نمونه جنس نسوز؛ از مواد پی وی سی pvc ساخته شده که در برابر آتش مقاومت بالایی نیز دارد. همچنین این نوع لوله در گسترش آتش سوزی و حریق جلوگیری می نماید. در حالیکه نمونه طرح نسوز از مواد پلاستیکی تولید شده، که در برابر آتش هیچگونه مقاومتی ندارد.

در نگاه کلی و جهانی لیست قیمت لوله خرطومی برق را در انگلیسی تحت عنوان فلکسیبل flexible یاد می کنند. این بدان معنا بوده که این نوع لوله دارای انعطافپذیری بالایی می باشد. همچنین کاربرد اصلی آن عایق بندی و حفظ آسیب به سیم و کابل نیز می باشد. به همین دلیل در انخاب آن می بایست دقت زیادی کرد.

بطور معمول لوله خرطومی نسوز پی وی سی pvc و طرح نسوز را در دیوارها، سقف و کناف استفاده می کنند. نصب این نوع کالا در کف واحدها و میان طبقات ساختمان ممنوع می باشد. در حالیکه نمونه لوله فلکسی (فلکسیبل) هم بصورت روکار هم توکار مورد استفاده قرار می گیرد.

سایز لوله خرطومی برق ساختمان

لوله خرطومی فلکسیبل

سایز این نمونه لوله خرطومی برق فلزی که به طول 25 متر رول پیچی می گردد به شرح زیر است:

11، 13، 16، 21، 25، 29، 36، 48، 52، 63 و 75

لوله خرطومی نسوز و طرح

سایز لوله خرطومی برق ساختمان در نمونه نسوز و طرح نسوز نیز که از مواد پی وی سی و پلاستیکی تولید شده به شرح زیر می باشد:

11، 13، 16، 21، 29

لوله خرطومی معمولی

سایز لوله خرطومی برق ساختمان در نمونه معمولی که از مواد پلاستیکی تولید شده به شرح زیر است:

11، 13، 16، 21

لوله خرطومی برق چند متر است​

قیمت لوله خرطومی برق ساختمان

لیست قیمت لوله خرطومی برق ساختمان بسته به انواع مختلف آن متغییر می باشد. همچنین با در نظر گرفتن مدل سایز آن عامل دیگر در تعیین قیمت است. این محصول از سایز 13 16 برقی تولید شده و با بالا رفتن سایز شاهد افزایش قیمت آن هستیم. برند تولیدی و تیراژ خرید خود در فی این نوع از محصولات تاثیر دارد.

لیست قیمت لوله خرطومی برق

همانطور که در بالا اشاره نمودیم اصلی ترین عامل در تعیین لیست قیمت جنس آن است. خرطومی برق در انواع مختلف نسوز، طرح نسوز، لوله فلکسی یا فلزی و تابلویی متفاوت می باشد. بهترین لیست قیمت در نوع فلکسی فلزی در مقایسه با سایر نمونه ها بیشتر است. همچنین این اقزایش در نوع نسوز و طرح نسوز مشهود می باشد.

استاندارد و ویژگی

لازمه استفاده از متریال و تجهزیات در تاسیسات صنعت برق رعایت حفظ اصول ایمنی در خود نیز می باشد. بطور کل جنس، ابعاد، سایز و محل نصب محصول برای رعایت مباحث ایمنی امری مهم قلمداد می شود. بدین ترتیب جنس لوله خرطومی برق را باید به گونه ای در نظر بگیریم تا مقاومت لازم را در برا آسیب ها داشته باشد.

در مرحله اول باید در نظر بگیریم که با توجه به لیست قیمت لوله خرطومی برق ساختمان، چه نوع جنس و وزنی را خریداری می نمائیم. گاها قیمت پایین در خرید محصولات خود موضوعی شک برانگیز می باشد. در واقع مارا یاد جمله معروفی که هر ارزانی بی دلیل نیست می اندازد. در کل کیفیت را نباید فدای قیمت نمود.

مورد بعدی استحکام لوله خرطومی در برابر ضربه های شدید و ساییدگی در برابر نور خورشید نیز می باشد. این مهم باید رعایت گردد تا در طی گذر زمان شاهد حوادث و اتفاقات ناگوار نباشیم. اصلی ترین و کلیدی ترین مورد که رعایت آن بسیار الزامی و مهم بوده، نسوز و غیر قابل اشتعال بودن آن نیز می باشد.

لوله خرطومی نسوز به هنگام آتش سوزی موجب گسترش آتش نیز نمی گردد. و از سیم و کابل درونی خود در مقابل حرارت و حریق محافظت می کند. این نوع لوله خرطومی برق از مواد پی وی سی pvc تولید شده، که موجب ایجاد خواص نسوز در آن می گردد. وزن این نوع از محصولات برقی بطور استاندارد میان 300 تا 400 گرم است.

انواع لوله خرطومی برق چند متر است ؟

لوله خرطومی برق چند متر است ؟ این سوال بسته به نوع و جنس لوله برق خرطومی متغییر نیز می باشد. هر کدام از خرطومی های نیز دارای سایز و ابعاد متفاوت خود نیز بوده، که متراژ آن طبق استانداردها مشخص می گردند.

لوله خرطومی برق فلکسیبل یا فلزی بطور استاندارد بیشترین طول را درمقایسه با سایر نمونه های دیگر نیز دارد. بطور استاندارد متراژ این خرطومی 25 متر نیز می باشد.

در نمونه لوله خرطومی برق نسوز متراژ را بطور استاندارد 15 متری رول می نمایند.سایر نمونه ها همچون پلاستیکی و طرح نسوز نیز همانند نمونه نسوز نیز بطور استاندارد 15 متری رول می گردند.

تفاوت لوله شاخه ای با خرطومی ؟

  • انتخاب کالا و ابزار مناسب در تاسیسات برق ساختمانی و صنعتی

در حوزه‌ برق کشی و تاسیسات برق ساختمانی و صنعتی، هر قسمت و تجهیزات مختص به خود نیازمند است. انتخاب کالا و ابزارهای مناسب، اهمیت بسیاری در کیفیت ساختمان و افزایش ایمنی دارد. از این‌رو، انتخاب محصولات مورد نیاز نیاز به تجربه و تخصص بالا دارد که ناظرین به آن توجه می‌کنند.

  • اهمیت استفاده از لوله خرطومی برق شاخه ای

در این راستا، استفاده از لوله برق در نمونه شاخه ای و لوله خرطومی برق بسیار مهم است. لوله برق استاندارد باید به درستی انتخاب شده و در محل‌های مناسب نصب و اجرا گردد. انتخاب این محل‌ها و نوع لوله برق به عهده برقکاران و مهندسان طراحی سیستم تاسیسات برق می‌باشد.

  • استفاده از لوله‌ برق شاخه ای

لوله‌ نسوز برق PVC، لوله‌ گالوانیزه فولادی و پلی‌آمید در روش شاخه ای برای انتقال سیم و کابل‌ها بین طبقات، ورودی‌ها، پارکینگ‌ها، راهروها و کف واحدها نصب و اجرا می‌شوند. این لوله‌ها با کیفیتی که انتخاب می‌شوند، باید مطابق با استانداردهای مربوطه باشند تا از ایمنی و عملکرد بهتری برخوردار باشند.

  • استفاده از لوله‌ برق خرطومی

لوله‌ برق خرطومی برای نصب در سقف‌ها و دیوارها، به ویژه سقف‌های کاذب و دیوارهای کناف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها به دلیل نوع ساختاری خود، امکان انعطاف و تغییر مسیر را بهتر از دیگر روش‌ها فراهم می‌کنند. با توجه به اهمیت ظاهری در برخی از نقاط ساختمان، لوله‌های برق خرطومی علاوه بر کیفیت فنی، باید ظاهری زیبا و مطابق با استانداردها و مقررات باشند.

استفاده از لوله خرطومی برق در ساختمان‌ سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به نیازها و محیط‌های مختلف، انتخاب مناسب‌ترین نوع لوله برق (شاخه ای یا خرطومی) می‌تواند به بهبود کیفیت ساختمان، ایجاد ایمنی بیشتر و همچنین ظاهری زیبا و سازگار با نقاط مختلف ساختمان کمک کند.

در این مسیر، اعتبار و تجربه فنی برقکاران و مهندسان حائز اهمیت است تا انتخاب صحیح و بهینه‌ترین راهکار برای انجام کارها انتخاب شود!

اتصالات لوله خرطومی برق

اتصالات لوله خرطومی برق در ساختمان‌ها با نمونه‌های دیگر لوله‌های برق شاخه‌ای متفاوت است. اتصالات اصلی در این نوع لوله شامل گلند پلاستیکی و گلند فلزی جهت اتصال به جعبه تقسیم می‌باشد. انتخاب سایز مناسب گلند، بر اساس سایز خرطومی انتخاب شده و محل استفاده آن انجام می‌شود.

  • قوطی کلید و پریز برق

قوطی کلید و پریز برق نیز جزء اتصالات لوله خرطومی برق ساختمان به مکانیزم کلید و پریز می‌باشد. نقطه انتهایی دیگر که خرطومی به آن متصل می‌شود، جعبه تقسیم پلاستیکی و گالوانیزه است. همچنین جعبه فیوز مینیاتوری نیز از نمونه‌های اتصالات پوششی نهایی می‌باشد.

  • کاربرد گلند پلاستیکی و فلزی

گلند پلاستیکی و فلزی بیشترین کاربرد را در اتصال لوله خرطومی برق فلکسیبل به جعبه تقسیم فلزی و پلاستیکی دارد. گلند‌ها موجب می‌شوند اتصال فلکسیبل فلزی با جعبه تقسیم به صورت محکم انجام شود؛ و ارتباط ایمن‌تری برای پوشش بهتر سیم‌ها و کابل‌ها ایجاد کنند. با استفاده از این نوع اتصالات، اطمینان حاصل می‌شود که نقل و انتقال برق به‌صورت ایمن و کارآمد صورت می‌گیرد.

به این ترتیب، اتصالات لوله خرطومی برق نقش حیاتی در حفظ ایمنی و عملکرد بهینه سیستم‌های برقی ساختمان‌ها دارند. انتخاب درست این اتصالات و مطابقت با نیازهای خاص هر پروژه، از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب، از نقاط اساسی به‌منظور دستیابی به سیستم‌های برقی پایدار و ایمن استفاده می‌شود.

استاندارد در خرطومی ها

دقت و اجرای اصول صحیح ایمنی در زمان احداث سازه‌ها بسیار حائز اهمیت است و نیاز به سخت‌گیری در این مورد به افزایش یافته‌ها است. با پیشرفت استانداردهای جهانی، این موضوع تحت نظارت و نظارت بیشتر توسط ارگان‌های مربوط به شهرداری، اداره برق توانیر و سازمان مهندسی قرار دارد.

در این راستا، استفاده از محصولات و متریال های ایمان در ساختمان سازی اجباری شده است. سیستم تاسیسات برق ساختمان هم به این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، به منظور رعایت ایمنی در سیستم برق، استفاده از کالاهای غیرقابل اشتعال و استاندارد در زیرساخت نیاز است.

یکی از محصولات اصلی که نقش مهمی در ارائه زیرساخت تاسیسات برقی ایفا می‌کند، لوله برق پلی‌آمید و اتصالات برق است. لوله های مقاوم در برابر حریق نیز در این دسته قرار می گیرند. بنابراین، استفاده از محصولات نسوز و غیرقابل اشتعال، از جمله لوله برق برق پلی‌آمید، مهم است.

در مواردی که لوله کشی روکار صورت می‌گیرد، لوله‌های برق فلکسی (فلکسیبل) با روکش پی وی سی (PVC) نیز به کار می‌روند. دلیل این انتخاب، مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار به دلیل استفاده از فلز و گالوانیزه شدن آن‌هاست. این نمونه‌های نسوز برای نصب در زیرساخت‌ها و درون دیوارها مناسب هستند.

همچنین، با پیگیری و نظارت ناظرین اداره برق توانیر، استفاده از لوله برق خرطومی با طرح نسوز در ساختمان‌سازی مردود به حساب می‌آید. دلیل این امر نیز از مواد پلاستیکی و گرانول در تولید آن‌هاست که آنها را در برابر حرارت و اشتعال آسیب‌پذیر می‌کند و در وندوی این شرکت جایی ندارد، استفاده می‌شود.

کالای خود را ثبت کنید

تا پیش فاکتور ارسال کنیم