بوشن پلاستیکی

قیمت بوشن پلاستیکی لوله برق pvc و براس بوش (براز) بسته به جنس پلاستیکی و برنجی و پی وی سی pvc، سایز و قد آن متغیر می باشد. این محصول به عنوان اتصال و دوراهی برای لوله خم سرد برق نیز می باشد. اتصال لوله ها به یکدیگر و به قوطی کلید و پریز برق وظیفه اصلی آن می باشد.

در ادامه ویژگی ها و معایب این نوع کالا را بررسی خواهیم کرد!

بوشن لوله برق

بوشن پلاستیکی و پی وی سی pvc قطعه برقی بوده که برای اتصال میان دو لوله پلیکا برقی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول به عنوان دو راهی نیز یاد می کنند. انتخاب این کالا با توجه با سایز لوله برق مشخص شده و بسته به نیاز خریداری می گردد. بهترین روش نصب این محصول با چسب پی وی سی می باشد.

از نظر ایمنی و نظارت استانداردی استفاده از محصولات نسوز در تاسیسات برق مهم قلمداد می شود. از اینرو استفاده از بوشن لوله برق پی وی سی pvc در اتصالات لوله برق این مهم را محقق می نماید. استفاده از مواد پی وی سی pvc بصورت تزریق قالبی در این کالا موجب مقاومت در برابر حرارت نیز می گردد.

این محصول دارای انواع مختلفی بوده که قیمت متفاوتی دارند. در مورد فوق تنها به نوع پی وی سی pvc آن اشاره نمودیم که مناسب برای لوله برق pvc نیز می باشد. نوع دیگر آن از فلز گالوانیزه ساخته شده که دارای رزوه است. این رزوه ها باعث اتصال پیچی دو لوله گالوانیزه به یکدیگر می شود.

براس برنجی

براس بوش pvc

محصول دیگری که در زیر مجموعه اتصالات لوله برق قرار گرفته براس بوشن pvc و برنجی یا براز نیز می باشد. این کالا در دو نوع پلاستیکی و برنجی تولید شده و بسته به سایز لوله انتخاب می گردد. وظیفه نوع پلاستیکی آن اتصال میان قوطی کلید و پریز به لوله نیز می باشد. نمونه برنجی جهت اتصال به جعبه تقسیمفلزی نیز می باشد.

براس بوشن pvc در دو سایز 13 (20) و 16 (25) با رنگهای زرد و مشکی تولید می گردد. این کالای برقی از داخل محفظه های قوطی کلید و پریز هدایت یافته و به لوله برق چفت می شود. این کالا موجب گردیده تا سیم و کابلها بصورت مستقیم وارد کلید یا جعبه تقسیم شوند. و باعث افزایش ایمنی در تاسیسات گردد.

جنس دیگر براس بوشن از فلز بوده که با آلیاژ برنجی ساخته می شود. این محصول دارای رزوه بوده که بصورت پیچی لوله گالوانیزه را به جعبه تقسیم و قوطی گالوانیزه متصل می نماید. آبکاری این محصول به گونه بوده که در برابر اکسیده شدن مقاوم می باشد. همچنین در سایزهای 20 (13) و 25 (16) تولید می گردد.

بیشترین استفاده براس بوشن برنجی که معمولا به رنگ طلایی تولید شده، برای اتصالات لوله برق گالوانیزه نیز می باشد. این نوع براس بطور پیچی از یک سمت به جعبه تقسیم یا قوطی کلید متصل می شوند. و از یکسر دیگر به لوله برق گالوانیزه فلزی متصل می گردد.

انواع بوشن و براس (براز)

بوشن دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارد. همچنین انواع مختلف در سایزهای مختلف و نوع کوتاه و بلند عرضه می گردد. بوشن لوله برق یکسر دنده یکی از این موارد بوده که به تازگی تولید و روانه بازار گشته است. این بوشن داری یکسر رزوه و یکسر پیچ بوده که موجب اتصال لوله برق قوطی می گردد.

برخی از بوشن لوله برق ها داری stop در وسط درونی خود هستند. این stop یک پلیسه برجسته بوده که موجب توقف لوله برق در محل وسط بوشن می گردد. تا سمت دیگر ورودی لوله به همان نصبت وارد شود و پوشش یکسان و یکدست را شاهد باشیم. این ویژگی از نظر استاندارد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

بوشن سه ورودی یا سه راهی نوع دیگری از بوشن لوله برق بوده که استفاده کمتری در برقکشی تاسیسات برق ساختمان دارد. این نوع بوشن باعث ایجاد سه انشعاب و اتصال سه لوله به یکدیگر می شوند که بیشتر در لوله برق های سایز بزرگ و قطور مورد استفاده قرار می گیرد.

بوشن دو سر پیچ نیز از دیگر نمونه های رابط لوله برق بوده که در دو طرف آن پیچی قرار داده شده است. این امر باعث شده تا لوله ها از دو طرف با سفت کردن پیچ بصورت کیپ به یکدیگر متصل گردند. این مهم باعث سفت شدن لوله ها و اتصال یکسان و منظم به یکدیگر می شوند.

بوشن گالوانیزه

کالای خود را ثبت کنید

تا پیش فاکتور ارسال کنیم