لوله پلیکا برق از دو نوع لوله خم سرد و خم گرم تشکیل شده است. همچنین از آن در بخش های لوله گشی فاضلابی و سیستم تهویه استفاده می کنند. تولیدات و قیمت نمونه pvc با upvc با یکدیگر متفاوت است. این نوع از محصولات تاسیساتی دارای ویژگی و معایبی بوده که به آن اشاره خواهیم کرد.

لوله پلیکا برق نسوز pvc

یکی دیگر از محصولاتی که در صنایع پلیمری بیشترین مصرف را دارد، لوله پلیکا برقی نسوز در همان نوع لوله خم گرم و سرد (pvc و upvc) می باشد. این لوله در دسته تولیدات فشار متوسط قرار داشته، و تفاوت آن با نوع فاضلابی در ضخامت و فرمولاسیون خود است. همچنین محصولات فاضلابی را تحت عنوان فشار قوی یاد می کنند.

وظیفه اصلی و کارایی لوله پلیکا برق خم سرد و خم گرم حفاظت و پوششی مناسب برای سیم و کابل است. این کالا گزینه مناسبی برای عبور و برقکشی ساختمان بطور توکار از میان مصالح و بتن ها می باشد. ویژگی و نوع مواد پلیمری بکار رفته در تولید آن، مقاومت و ایمنی لازم را در شرایط مختلف افزایش می دهد.

از این نوع لوله پلیکا برقی نسوز با نامهای دیگری هم یاد شده که عبارتند از: لوله برق پی وی سی لوله یو پی وی سی upvc، لوله خم سرد، لوله خم گرم و یا لوله برق نسوز می باشد. واژه پی وی سی pvc از آن جهت مورد انتخاب قرار گرفته؛ که نام ماده اولیه و اصلی تولید این محصول بحساب می آید.

بصورت کلی لوله پلیکا نسوز برقی را به دو دسته pvc خم گرم و upvc خم سرد تقسیم می نمایند. در واقع upvc را با کاهش پلاستیک درون ماده اولیه پی وی سی  pvc و فرآیندهای دیگر تولید می کنند. از اینرو در تولید لوله خم سرد نسوز از مواد upvc استفاده شده، و در نمونه گرم از مواد اولی پی وی سی  pvc تولید می گردد.

این دو نمونه لوله برق نسوز در شیوه نصب و تولید تفاوت هایی با یکدیگر دارند!

در ادامه با مطالب خود به اینکه تفاوت لوله خم سرد و گرم چیست؟ پاسخ خواهیم داد؛

لوله پلیکا pvc
لوله پلیکا برق خم سرد

لوله پلیکا برق خم سرد

همانطور که در موارد بالا اشاره نمودیم، تفاوت لوله خم سرد و گرم در تولید و نصب آنها است. لوله خم سرد UPVC از نظر کاربرد تفاوتی با نمونه لوله برق خم گرم ندارد، تنها کیفیت آنها کمی متفاوت است. نوع مواد بکار رفته در تولید لوله برق خم سرد، فرمولاسیون و فرآیند تولید این نوع لوله upvc را تشکیل می دهد.

از این جهت قیمت لوله پلیکا برق خم سرد و گرم متغییر می باشد. استفاده از مواد اولیه و افزودنی پلیمری بیشتر، در تولید لوله upvc خم سرد موجب افزایش اندک قیمت در مقایسه با لوله خم گرم شده است. در ادامه خواهیم گفت که این مواد افزودنی شامل کدام موارد پلیمری بوده و فرآیند تولید خم سرد به چه شکل است.

علاوه برق استفاده از لوله پلیکا برق، از لوله خرطومی برق نیز در بخش های مختلف ساختمان سازی استفاده می شود. در واقع خرطومی ها در کنار پلیکا ها به عنوان مکمل در برق کشی ساختمان استفاده می کنند. انعطاف بالای خرطومی ها موجب افزایش سرعت در کانال کشی می گردد.

لوله خرطومی برق خود دارای انواع مختلفی می باشد. اما تنها نمونه آن که با لوله خم سرد و خم گرم تشابه دارد، لوله خرطومی نسوز نیز می باشد. زیرا این نوع خرطومی هم از مواد پلیمری پی وی سی Pvc نیز تولید شده و تمامی خاصیت این دو نوع پلیکا را دارا می باشد.

لوله پلیکا نسوز

بطور کلی لوله پلیکا برقی که از ترکیب مواد پلیمری پی وی سی pvc با سایر افزودنی ها تشکیل می شود. این نوع کالا در دو دسته لوله برق و لوله فاضلابی تقسیم شده؛ نمونه برقی خود شامل دو نوع لوله برق خم گرم و خم سرد می باشد. همچنین نمونه فاضلابی شامل فاضلابی ساختمانی، زیر زمینی و سایر موارد می باشد.

تولید و استاندارد کیفی و کمی لوله پلیکا برق خم سرد با فاضلابی تفاوت زیادی به همراه دارد. در نمونه فاضلابی رعایت پارامترهای مختلفی جهت حفظ کیفیت و سلامت آب وجود دارد. همچنین جهت نشتی، سایش و مقاومت در برابر اسید نیاز به فرمولاسون خاص و مواد اولیه با کیفیت و درجه یک می باشد.

لازم است بدانید که در برخی موارد لوله پلیکا برق را با لوله برق پلی آمید اشتباه می گیرند. برخی سازندگان برای سفارش اصطلاح “پلیکا” را برای لوله پلی آمید استفاده کرده که این یک اشتباه در خرید به حساب می آید. دلیل این موضوع استفاده از مواد پلاستیکی در تولید پلی آمید نیز می باشد.

لوله پلیکا برق تنها معبری برای عبور سیم و کابل بوده و تنها وظیفه حفاظت از آن را دارد. در نتیجه از نظر کیفیت و وزن نیازی به تولید آن نسبت به نمونه فاضلابی نیست. تنها باید مقاومت در برابر ضربه و سایش را به همرا داشته باشد. همچنین از ویژگی نسوز بودن در دمای بالا و آتش را جهت ایمنی داشته باشد.

در لوله پلیکا نسوز فاضلابی جهت حفظ سلامت آب شرب و کشاورزی نظارت بیشتری است. همچنین جهت کسب استاندارد در این نمونه باید مراحل کیفی زیادی را پشت سر گذاشت. مهم ترین خاصیتی که باید در نوع شرب و ساختمانی رعایت شود خاصیت ضد باکتریالی آن و مقاومت فرسایش نیز می باشد.

لوله پلیکا نسوز

قیمت لوله پلیکا برقی

همانطور که در بالا اشاره نمودیم لوله های برق دارای انواع مختلفی بوده و هرکدام بسته به مدل قیمت خود را دارند. قیمت لوله پلیکا برق خم سرد بعد از نمونه گالوانیزه و فلزی بیشترین را به خود اختصاص می دهد. همچنین در نمونه پلیکا قیمت نوع خم سرد از خم گرم به دلیل استفاده از مواد بیشتر بالاتر است.

عوامل مختلف دیگری که در تعیین قیمت لوله پلیکا برقی دخیل بوده؛ شامل وزن، سایز، رنگ، برند تولید کننده، گواهی استاندارد ملی ایران و … می باشد. بطور مثال قیمت لوله خم گرم 800 گرم در سایز 13 (20) از وزن 900 و 1000 آن کمتر می باشد. در سایز 16 (20) هم وزن 1000 گرم را با 1200 گرم شاهد هستیم.

در برخی موارد برند تولید کننده از نظر شناس بودن و جا افتادگی قیمت را به مراتب بیشتر اعلام می کند. همچنین نشان گاهی استاندارد ملی ایران به همراه درج کد 10 رقیم بر روی لوله پلیکا برقی خود در تعیین قیمت موثر می باشد. با افزایش سایز در این نوع لوله ها نیز بالا رفتن قیمت را شاهد هستیم.

لوله پلیکا برق هم در نوع خم سرد و هم خم گرم در سایز 13 (20 یا 2)، 16 (25 یا 2.5)، 21 (32 یا 3)، 29 (40 یا 4)، 36 (50 یا 5)، 48 (63) تولید می گردد. هرچه سایز افزایش یابد، قیمت هم به همان نسبت بالا می رود.

در سایزهای بالاتر به دلیل فروش کمتر و حجم بالایی که دارند، کرایه بیشتری به آن تعلق می گیرد. این موضوع باعث شده تا قیمت آنها در مقایسه با وزن آن کمی بیشتر باشد.

برندهای معتبر و استاندارد:

سپانو پلیمر سمنان (سازند)

گروه تولیدی کارخانه سازند پلیمر سمنان با نشان تجاری سپانو پلیمر سمنان، تولید کننده انواع لوله پلیکا برق خم سرد و گرم نیز می باشد. این برند دارای گواهی استاندارد ملی ایران و دیگر گواهی های بین المللی نیز می باشد. سازند پلیمر سمنان واقع در قطب پی وی سی pvc، یعنی استان سمنان نیز می باشد.

کالای برق درخش میر نماینده انحصاری و ارائه دهنده قیمت لوله پلیکا نسوز برقی خم سرد سازند پلیمر سمنان در لاله زار جنوبی نیز می باشد. این برند با چهارخط فعال بصورت انبوه تولید محصولات خود را عهده دار است. لذا با حج تولید بالا گزینه مناسبی برای استفاده در پروژهای بزرگ و انبوهسازان می باشد.

برند سازند پلیمر سمنان علاوه بر نمونه برقی در بخش فاضلابی ساختمانی و زیرزمینی فعالیت گسترده ای دارد. این مهم برای خرید کارفرما و سازندگان موجب سهولت در کار می شود. همچنین برای تنظیم تقاضا در بازار و فروش نمونه های مختلف ارائه قیمت لوله پلیکا برقی را د نمونه خم سرد و خم گرم در دستورکار قرار دارد.

لوله سازند پلیکا سمنان
کارخانه وینو پلاستیک

وینو پلاستیک

کارخانه وینو پلاستیک تولید کننده انواع لوله برق  و فاضلابی در ایران می باشد. کلیه محصولات این واحد تولیدی دارای نشان استاندارد ایران و سایر استانداردهای بین المللی است. ویژگی بارز این برند رنگ بندی لوله و اتصالات برقی و فاضلابی آن نیز می باشد. مکان احداث و توزیع این کارخانه در شهر کرج واقع است.

برند وینو پلاستیک با بیش از 15 سال فعالیت در صنعت پلیمری، توانسته به استنداد از تجارب خود محصولاتی با کیفیت بالا روانه بازار نماید. این کارخانه با استفاده از بهترین متریال و مواد درجه یک، و بکار گیری بهترین فرمولاسیون تولیدی محصولاتش را در درجه یک بازار روانه نماید.

سایت پایپ پی وی سی که متعلق به کالای برق درخش میر واقع در لاله زار جنوبی بوده، نماینده انحصاری لوله پلیکا برقی کارخانه وینو پلاستیک نیز می باشد. همچنین با استفاده از دو انبار با مساحتی معادل 2000 متر مربع، کلیه نقاط ایران را پوشش می نماید.

تمامی سایزها و وزنهای لوله پلیکا برق وینو پلاستیک، به همراه رنگ بندی در انبار درخش میر موجود می باشد. همچنین نظر به تامین کالاهایی تحت عنوان جوری جنس، وینو پلاستیک برآن شده تا انواع اتصالات برقی را تولید کرده تا خرید مشتریان کامل صورت پذیرد.

اتصالات محصولات برقی شرکت وینو پلاستیک عبارت است از: قوطی برق با عمق زیاد، انواع زانو عصایی و دو سر کوتاه، انواع بوشن بلند و کوتاه در سایزهای لوله های برقی، و دربپوش پی وی سی، تمامی این اتصالات از جنس پی وی سی pvc نیز می باشند.

پلیمر سازان ستاره نسوز سمنان

گروه تولیدی پلیمر سازان ستاره نسوز سمنان با نشان تجاری ویژن پلیمر تولید کننده لوله پلیکا برقی خم گرم پی وی سی pvc می باشد. این برند به عنوان شناس ترین نمونه خود در بازار تاسیسات برقی ساختمان شناخته می شود. همچنین ویژگی مهم آن گواهی استاندارد ملی ایران نیز می باشد.

پلیمر سازان ستاره نسوز سمنان برند ویژن

اتصالات لوله پولیکا برق

اتصالات تحت عنوان رابط و متصل کردن لوله پلیکا برق خم سرد به یکدیگر و سایر کالاها می باشد. این نوع از اتصالات را به دو دسته تقسیم کرده؛ اولی شامل ارتباط میان دو لوله است. دومی نیز شامل اتصال لوله برق به جعبه تقسیم، قوطی برق کلید و پریز، جعبه فیوز مینیاتوری و تابلو برق می باشد.

تولید لوله پلیکا برقی

تولیدات لوله پلیکا برقی بسته به نوع و کاربرد آن متفاوت می باشد. هر کدام از موارد، فرمولاسیون و دستگاه مخصوص خود را می طلبد. به عنوان مثال دستگاه و سیلندر برای تولید لوله های پلی آمید با نمونه پی وی سی pvc متفاوت می باشد. یا در تولید لوله برق خم سرد و خم گرم با دو فرمولاسیون متفاوت مواجه هستیم.

کالای خود را ثبت کنید

تا پیش فاکتور ارسال کنیم